Archiv pro měsíc: Srpen 2019

Léčebné meditace – osvobození od stresu

Milé ženy, najděte si v dnešní uspěchané době čas samy pro sebe. Není to nic egoistického utrhnout si přes den alespoň pár minut jen sama pro sebe. Začněte alespoň u oněch pár minut a časem se vytrénujte k delšímu časovému úseku. Optimální je relaxovat – meditovat alespoň 20 minut. I těchto dvacet minut je pro leckoho nemyslitelné. Ale když zkusíte a vytrváte, poznáte skutečné účinky meditace. Vaše duše se projasní, zklidní a rozkvetete do krásy.
mediace ve vodě
Jsou různé názory na způsoby provádění meditace. Někdo se dokáže „spojit“  s Vesmírem, jiný promlouvá sám k sobě, druhý mlčí. Nic není špatně. V meditaci jde o to najít svůj způsob, který vám vyhovuje. Můžete samozřejmě zvolit kurz, který si ovšem musíte zaplatit, dopravit se tam, věnovat větší čas přípravě, místu, možná i ubytování. Pokud potřebujete průvodce meditací, zvolte tento způsob.
Ale je možné začít i doma ve svém prostředí. Zvolte den, kdy jste sama a víte, že nebudete ničím a nikým rušena. Určitě můžete i nastudovat různá pojednání o meditacích, ale upřímně řečeno, není třeba mysl zanášet přesnými pokyny co a jak provádět.
meditační svíčky
Zkuste být alespoň na chvíli sama sebou a řídit se pocity vašeho těla. K tomu si utvořte příhodné prostředí. Zatáhněte závěsy, srolujte rolety, pusťte klidnou, tichou, byť i meditační hudbu. Pokud vám dělají dobře vůně, nakapejte do aroma lampy zklidňující meduňku, mátu, levanduli či směs éterických čistě přírodních olejů.  Oblečte si volný oděv, ve kterém se cítíte dobře, usaďte se, složte ruce do klína, zavřete oči a nechte svou mysl volně plynout. Jen pozorujte myšlenky, nezasahujte do nich – chce to cvik a trénink. Pokud se vám některá myšlenka nelíbí, neposuzujte ji, neměňte, jen pozorujte.  Ona zase odpluje. A vy si časem vyladíte tělo a dokážete odbourat veškerý stres, protože vaše tělo a mysl se nádherně uvolní a zklidní. Dokonce se můžete zbavit i úporných bolestí šíjových svalů.
 

Kotoučové pily

Jsou vhodné k zpracování jak měkkého, tak tvrdého dřeva. Snadno pořežou dřevo o síle několika centimetrů. Je dobré zvolit pilu s náklonem až 45 stupňů, protože má daleko širší využití a umožní Vám vyřezat složitější výrobky. Celý přístroj funguje díky elektromotoru, který musí být dostatečně silný pro Vaše využití. Určitě zvolte motor s výkonem nad 1 100 W a otáčkami 4 500 za minutu. Dále se dělí podle průměru kotouče, který se pohybuje okolo 150 mm. Novější modely umožňují napojení na sáček nebo vysavač, takže nebudete muset pracně uklízet piliny po celé dílně nebo venku. Samozřejmě nesmíte zapomenout na ochranné pomůcky, protože práce s těmito přístroji může být nebezpečná.
stolní kotoučová pila
Bosch GKS 190 0.601.623.00034zty
Je vhodná pro zpracování veškerého dřeva. Výrobce uvádí vysokou flexibilitu a největší možnou hloubku při řezaní ve své kategorii. Jak už bylo výše zmíněno má přímé napojení na sáček, aby prach nelítal všude kolem. Další zlehčující funkcí je Air Blower, což je automatické ofukování. S výměnou kotouče nebudete mít problém, protože tato kotoučová pila má speciální aretaci se systémem Spindle Lock, takže ho jednoduše vyměníte za druhý. Váží 4,2 kg, což se může zdát moc, ale tato hmotnost je normální. Uvnitř schovává dost silný motor s výkonem 1 400 W, který postačí i profesionálům.
kotoučová pila
Makita HP457DWE
Umožňuje připojení k vodící liště pomocí speciálního adaptéru. S hmotností 3,7 kg je ještě lehčí než předchozí pila, díky tomu spolu se svým tvarem nabídne široké využití O bezpečnost se zde nemusíte bát, protože kryt kotouče a ergonomická rukojeť nabídne zajistí Vaše pohodlí a bezpečnost. Výkon je o něco menší, ale naprosto dostačující a to 1 050 W. Do tohoto přístroje budete nakupovat kotouče o průměru 165 mm, což zajistí prořez 54.5 mm. Při úhlu 45 stupňů se tato hodnota zmenší na 37,5 mm. I přes to určitě postačí. A když jsme u technických údajů, tak nesmíme zapomenout zmínit otáčky za minuty, které zde jsou 5 200 otáček za minutu. Pro domácí využití je tento přístroj naprosto vyhovující.

Sladce ale zdravě

Cukr je první věcí, kterou vyřadíte chcete-li přejít na zdravé stravování. Rafinovaný cukr je velice návykový a jsou prokázány jeho negativní dopady na zdraví člověka, proto se mu také často přezdívá „bílý jed” nebo „bílý zabiják”. Pokud se ale sladké chutě nedokážete vzdát, zvolte alespoň jeho zdravější alternativy a uvidíte, že to vašemu tělu jen prospěje.
med a skořice
·         Med – Je určitě nejznámější náhražkou. Surový med obsahuje spoustu prospěšných minerálů jako je železo, hořčík, vápník, zinek, draslík a selen. Navíc pomáhá snižovat krevní tlak, léčí problémy oběhového systému, pomáhá při nachlazení a spoustu dalšího.
stevia listy
·         Stévie –Jedná se o tropickou rostlinu a je až 30x sladší než cukr. Její výhodou je, že neobsahuje žádné kalorie ani sacharidy. Nezvyšuje tak krevní cukr. Zlepšuje trávení, snižuje tlak a má protizánětlivé účinky.
·         Kokosový cukr –Získává se tepelným zpracováním květu kokosové palmy. Má nízký glykemický index a vysoký obsah vitamínu B, železa, vápníku, fosforu a zinku. Podporuje navíc imunitní systém.
·         Datle –Jsou perfektním zdrojem železa, draslíku a vápníku. Pomáhá snižovat krevní cukr i tlak, zlepšují kvalitu vlasů a nehtů. Seženete je v podobě sušených nebo čerstvých plodů nebo je z nich vyroben sirup.
·         Třtinová melasa –Jedná se o extrakt z cukrový třtiny, který vzniká při výrobě cukru. Obsahuje velké množství organických a minerálních látek. Při dlouhodobé konzumaci se stará o pročišťování lymfatických uzlin a regeneraci toku krve.
lžíce a vidlice obsypané cukrem
·         Rýžový sirup –Má nulový obsah fruktózy. To znamená, že energie po jeho konzumaci se uvolňuje postupně. Je bohatý na některé vitamíny B, mangan, hořčík a zinek.
·         Sladěnka –Získává se extrakcí z ječmene. Konzistenci má stejnou jako med, ale sladí méně.
·         Sušené ovoce –Je asi nejlepší náhražkou nezdravého mlsání. Při výběru sahejte po ovoci, které není siřené.